هشدار به دارندگان سهام عدالت

به گزارش آزمایشگاه تحلیل بدافزار پادویش و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، در روزهای اخیر پیامک‌هایی جعلی با موضوع سهام عدالت و برای دریافت اطلاعات کاربران ارسال شده است. با انتشار خبرهایی از شرایط جدید سهام عدالت، امکان فریب افراد توسط سودجویان به روش‌های گوناگون نیز پدید آمده است. در ادامه به روش‌های کلاهبرداری با محوریت سهام عدالت که تاکنون گزارش شده است، اشاره می‌کنیم:

  • برای آزاد سازی سهام عدالت نیازی به هیچ‌گونه پرداخت اینترنتی نیست. برخی سودجویان با انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی و یا از طریق پیامک، اطلاعات حساب افراد را برای آزادسازی سهام عدالت درخواست می‌کنند و با هدایت آنها به سایت‌های تقلبی و فیشینگ، از حساب بانکی افراد کلاهبرداری می‌کنند. بر روی لینک‌های دریافتی مشکوک کلیک نکنید و از افشای اطلاعات حساب خود خودداری کنید. همچنین اخبار مربوطه را تنها از رسانه‌های رسمی و معتبر دریافت نمایید.
  • در حال حاضر هیچ‌گونه ثبت نام جدید سهام عدالت صورت نمی‌گیرد. بنابراین مراقب سودجویانی که ادعای ثبت نام از افراد جامانده از سهام عدالت را می‌کنند، باشید.
  • مراقب تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به بهانه سهام عدالت باشید. اطلاع رسانی‌های رسمی درباره سهام عدالت هرگز با این روش‌ها صورت نمی‌گیرند. برای بررسی و دریافت هرگونه اطلاعاتی از سهام خود به سامانه الکترونیکی سهام عدالت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *